lördag, november 15, 2008

Utmanade

Vi har blivit utmanade av Katthemmet Kompis


Så här funkar det hela:

Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.

Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.


7 saker om Tre katter - Zeke, Texas & Hajen:


1. Texas och Hajen är bästa lekkompisar!

Nu när Hajen blivit större så brukar Texas passa på att skaffa sig ett överläge medans Hajen ligger och sover.


-"Nu har jag dig i mitt dödliga örongrepp!"


Två sekunder senare är det ben och sprattel överallt, och en stund senare ligger förmodligen Texas underst och ropar på domarn!


2. Texas gör aldrig någonting utan att tvätta sig först..

Man vill väl inte lukta lurv!


Noga ska det va!


3. Texas ÄLSKAR rasslande möss! Han kan apportera i evigheter! http://i172.photobucket.com/albums/w38/balunsen/icons/victory.gif

-Kasta hit musen matte! Jag tar entasslyra!


4. Zeke och Hajen är halvbröder - syns det?

Skillnaden är att Zeke är högertassad..


.. och Hajen är vänstertassad.


5. Katterna har sina egna musikstilar.

Texas är lite mer av en operasångare, och då inte den djupa basen utan den höga tenoren. Speciellt gillar han att sjunga när han vill att man ska ta fram "apportmusen", eller "buffelmusen" som vi har sett honom kalla den i ett tidigare inlägg


Sen har vi Hajen, som mest lever på sitt utseende och kör stenhårt på pojkbandslooken. Han fantiserar om att han pryder många unga kattjejers väggar.


Heavy-metal-Zeke däremot, skulle kunna headbanga med sin långa man, helt makalöst egentligen med tanke på att han fällt sedan i somras! När han var som hårigast fick han ett erbjudande att vara med i finska monstergruppen Lordi, men han fick tacka nej pga att han var lös i magen..


6. Efter att Zeke länge har gjort en del lockande "prrrt-ljud" och velat att man ska följa med honom in i köket har vi fått veta varför (hans bror Fargo är likadan): Han vill att man ska göra honom sällskap och kela med honom medans han äter! Då lassar han i sig maten så saliven sprutar samtidigt som han kurrar så högt så att grannarna bankar i väggarna!


-Va?! Nääää.. det gör jag väl inte.. *pinsamt*


7. Alla 3 älskar GOS!


Jag är en riktig knäkisse!
Pussar är också mysigt.


Jag sover oftast på mattes arm/bröst om nätterna.
Om hon slutar kela med mig så börjar jag gnälla tills hon fortsätter igen!


Jag sitter alltid och väntar i fönstret på att matte skall komma hem från jobbet. När jag ser henne så springer jag genast in i hallen och hänger mig över dörrhandtaget (dörren KAN ju vara öppen). När hon äntligen kommer in så välkomnar jag henne med kärlek, gos och prat!


Vi utmanar:

Kalaspinglans

Molly & Grabbarna

Ligan

Nosbuffaren

Frangipanimiah

Luddrumpan och Gosnosen


//Zeke, Texas & hAJeN

4 kommentarer:

  1. Hej, Texas, Zeke och Hajen!!! Olivia här, vill igen säga TACK gudanas vad kul det var att få halvsyrran hit, vi har också brottningsmatcher, men jag får liksom "låta" den lilla vinna lite då och då, låtsas att jag blir rädd för hennes morrande. Jag får hjälpa till med att tvätta henne, som raggis så vet vi att andra katter behöver lite hjälp med det där i bland, nu är Azalea en raggis, men man måste liksom hjälpa!!

    Gud vad vi har det bra!!! Tack killar från tjejerna som är lite små förälskad i Texas....MATTTE SKIC....

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni antog utmaningen! Sköt om er, kompisar! /Tass

    SvaraRadera
  3. Nämen en sån finemang blogg du har :) Snubblade in här genom att hitta LaPermflickan Esther.

    SvaraRadera
  4. Min maine coon Piri-Piri vill gärna också ha gos medans hon äter :o)) Dom är för sköna dom små liven!

    SvaraRadera