tisdag, mars 03, 2009

Äntligen!

Vi har länge varit på jakt efter Gustaf & Evitas supersnygga selar, men de har varit så rackarns svåra att få tag i här i Göteborg! När vi äntligen hittat en butik som har dem så har de antingen haft slut på de rätta storlekarna eller slutat köpa in dem!
Nu har vi iallafall fått tassen ur och mailat företaget och fått lov att beställa direkt från dem!! :smile:
En camoflage-sele till Zeke och en blå sele med vita stjärnor till Texas och/eller Hajen.
Vi är lite osäker på storlekarna så vi beställde bara två selar så länge..

Modebilder endast iklädd sele utlovas senare! :smile:

Tass från

6 kommentarer:

  1. Halloj!!
    En sådan har jag i vitt skinn, i storlek 2 som ska passa katter på 5-7 kg. Tanken var att Filip skulle ha den men den ena remmen som går vid halsen är på tok för stor och går ej att justera medans den andra remmen som går bakom frambenen, runt magen är för kort och sitter för tajt trots att den remmen går att ändra storlek på... Dessutom så ser det ut som den runt magen skaver i "armhålan", så katten har lite svårt att gå med den på. Och den största storleken är till 10-kg´s katter, så den funkar ju inte heller för den måste ju vara ännu större vid halsen?? För det kan väl inte vara att Filip är för rund om kaggen... *visslar oskyldigt*
    Hur som helst så passar den ju inte dom andra katterna heller....

    Hoppas selen passar dina... Den jag har hemma kan du få i så fall... Lycka till! /Kram kram Marie, Toxic, Filip & La Paz

    SvaraRadera
  2. Hm, jag vet inte riktigt vad det är för märke som jag har. Husse påstod att det var en sele man kunde ha på såna där små golvmoppar. Skällisar alltså. *fnys*

    SvaraRadera
  3. Marie - Vad är det här för snack om att Fille skulle var tjock?? Muskler, Marie! Det är rena muskler!! :)

    Snällt iallafall med den vita selen! Få se hur det går! :)

    //Texas

    Sippo - Det är coolt med hundsele :) Alltså är du cool!! :)

    //Tre katter

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag har faktiskt storlek 1 till både Buffe & Vinnie, jag köpte en storlek 2 till Buffe för jag tänkte han kommer ju lätt över 3-4kg. Men den är på tok för stor i halsen o som Marie skrev går den inte att spänna runt halsen bara runt magen. Jag upplever ändå att strlk 1 sitter bra på Buffe (men den är utspänd i största läget) Men han har liksom luft/plats överallt o den verkar inte sitta åt o klämma. Storlek två var nästan så det fick plats två katter i halsen (bara för o förklara skillnaden). Tror att när Buffe om han växer ur denna så får vi kanske titta på annan sorts sele, om han inte plötsligt växer i strlk 2 i halsen.

    Vad beställde du för storlekar?
    Kram Sandra & katterna

    SvaraRadera
  5. Buffe o Vinnie - Jag hittade en gammal G&E sele hemma som jag hade till min honkatt en gång i tiden. Det var tydligen storlek 1 på den! (remmen nedanför frambenen är 40 cm långt exklusive sele) Passade alla katterna även om det var på gränsen för Zeke.. Har beställt den storleken nu. De har lovat att jag kan få byta om det inte skulle passa :) Så snällt!
    Hoppas det blir bra :)

    //Matte

    SvaraRadera
  6. Skönt o höra, att den storleken verkar sitta bra på dina katter också, så jag inte klämmer i Buffe något som egentligen är för trångt tycker det är svårt att avgöra om den sitter lite dåligt vid armbågar o så, men jag tycker det ser o känns bra o han är nog ungefär jämförbar med Hajen och Texas, men som du säger är nog Zeke något större. Kram Sandra & katterna

    Hittar ni på något speciellt i veckan/helgen? Vi ska ju på ragdollutställningen i helgen jag o Vinnie ska bli jätteskoj, men vi har lite lagom förväntningar vad gälelr framgång, tror hennes svansknick kommer ge henne en sämre placering än vad hon kanske är värd. Däremot är det ju väldigt tuff konkurrans i övrigt så panel hade säkert inte varit o räkna med ändå med så många ragdoll, men känns ändå lite frustrerande att hon kanske inte kan gå vidare just p.g.a det o inte utseendet i sig. Vi har fått Maud Olsen som är en jättebra domare o hon gilalde Vinine mycket senast, men var ju hon som hittade knicken första gången.

    Kram Sandra & katterna

    Ikväll blir det bad för Vinnies del ;)

    SvaraRadera