måndag, maj 18, 2009

Andra dagen

Igår var det Spinneriets andra utställningsdag!
Jag tog mitt första cert (CAPIB) mot min andra titel och blev BIV-K (utav 3 katter totalt) :smile:
Domare var Hannah Jensen.
Sen vid uttagningen av nomineringen så var vi tre katter: Jag, en Birma och en 5-årig Norsk Skogkatt med titeln "Supreme International Premier". Birman var den första som försvann ur leken men det var skogisen som tillslut tog NOM. Och det var helt rättvist!
Både jag och matte är såå nöjda med helgen!! :smile:

Sen måste vi ju självklart gratta kullbrorsan S* Coppermine´s Sumo som på Birka tog sitt första CAP i lördags och min yngre brorsa S*Coppermine´s Hotchkiss som blev Ex1, BIV-J och NOM på söndagen på Spinneriet! STORT grattis!:smile:

En liten hjälp för de nya:

Ex1 = Bäst i klassen. I vuxen-klassen får vinnaren även cert.
BIV
= Bäst i Variant. Minst 3 katter i samma grupp. Både honor och hanar.
NOM = Nominering till Panel. Katten måste uppnå 97 poäng. Domaren nominerar sin bästa kastrat, vuxen, junior och ungdjur.
BIS = De nominerade katterna går vidare och tävlar i en panel tillsammans med de andra domarnas nominerade katter. Där har man chans att bli BIS - Best In Show
Här kommer även lite bilder från helgen:

S* Stortassen´s Heartbeat


S*Coppermine´s Toxic


S*Coppermine´s Toxic


S*Coppermine´s Hotchkiss


S*Coppermine´s Hotchkiss


S*Aardwolf´s Girlie-Girlie


S*Aardwolf´s Groovy Chick


S*Coppermine´s Samuraj (Jag alltså)


S*Coppermine´s Samuraj (Jag alltså)


EC S*Adventures cat Barbossa (Son till "Farbror blå")


GIP N*Sacred Spirit´s Catori

En sista bild på mig som Lena tog när jag var hos assistenten i panel:

Fotograf: Lena Lorensson

Tassar från

10 kommentarer:

  1. Grattis till bokstäverna. Själv är jag lite skeptisk till såna där utställningar. Dom verkar dra så dant i svansar och morrhår och jag vet inte vad... *ryser* Huvva!

    SvaraRadera
  2. OJOJOJ!! Vilken helg du har haft Hajen!!! Stort Grattis igen till dina kanonresultat!!!
    *Busvissling*
    Kram Maria & Co

    SvaraRadera
  3. Grattis igen vackraste Hajen!
    Jag hoppas vi hinner komma förbi på torsdag så jag får träffa dig, Zeke och Texas igen :)

    Många nospussar och kramar ifrån oss!

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att ni inte kommer upp! Hade jag sett fram emot.. menmen. Inte alltid man kan göra som man vill :/ Jo jag har ansökt om stamnamn nu, men inte fått något besked ännu..försöker ha tålamood, men vill ju få reda på vad det blev på en gång!! Småttingarna är redan 10 veckor, matte har ångest för tiden går så fort. Vill inte lämna bort nån av dom ;) Grattis Hajen till titlarna du tog hem! Du är grym! /Anette Java Elton & Eli * mjaau*

    SvaraRadera
  5. Stort Grattis Snyggaste Hajen till dina kanon resultat i helgen :-)

    Och vilka fina kort Matte har tagit på utställningen :-)

    Tass & Kram från lill brorsan Hotch med familj :-)

    SvaraRadera
  6. STORT STORT Grattis gubben önskar Ligan

    SvaraRadera
  7. Alltså ...JAG tyckte du var helt klart snygast!

    SvaraRadera
  8. Tack, tack och tack för alla era gratulationer!!! :)

    //Hajen

    SvaraRadera
  9. Mjauuarn's mycké GRATTIS:)
    Waooo såå vackra foton ♥...
    Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  10. Haha, vad roligt att googla på familjens katt och hitta en sån tjusig bild på honom! Talar förstås om vår älskade Barbossa! ^^

    SvaraRadera