måndag, oktober 19, 2009

Om helgen i Norge

I helgen var som sagt jag (Hajen) och matte i Norge på utställning. Med ett cert därifrån skulle jag bli Internationell Premier.
Vi bodde i Strömstad hos mattes tvåbenta kompis Regina och hennes honkatt Ashia.
Ashia försökte pussa på mig ibland.. :smile:


*stor och liten*
Utställningshelgen började dock inte så bra!:smile: På lördagen förlorade jag certet mot en annan blåtabby Maine Coon och jag blev Ex2. Fick dock fin bedömning utav domaren.
Jag var lite putt till en början och antog att vi skulle behöva möta samma killa även nästa dag!
På kvällen ringde vi hem till Zeke och Texas som hade det bra hemma hos husse och de lovade att hålla tassarna för mig.

På söndag morgon syntes inte vår konkurrent till. Och när det snart var dags att gå upp till domaren syntes han fortfarande inte till..
Då får jag ett SMS från Zeke:

Du kan vara lugn, brorsan!
Jag och Texas har dragit i lite trådar och du blir ensam i din klass idag.
Det sitter nog en Maine Coon hane under en enbuske och väntar på en dejt som aldrig kommer dyka upp..
KÖR JÄRNET!!

Tass Zeke & Texas
(Egentligen var min konkurrent stoppad i Norge och det var därför han inte dök upp, men jag låter Zeke och Texas tro att det var de som löste det hela..)

Jag var alltså ensam i min klass och jag fick mitt efterlängtade cert och kan nu titulera mig som Internationell Premier! :smile:
NOM:et gick välförtjänt till den maffiga 10-åriga Maine Coon herren N*Arctic Coon´s Faustino Uno. Coolaste killen jag sett på länge!

Lite bilder från helgen kommer här:
Jag myser loss i buren..


Jag (skräckslagen) innan jag skall träffa domaren..! :smile:


Tamlin (Hajens systerson) som bor hos Ligan. Han blev Ex1 båda dagarna!


Hajens vackra lillasyster Majja. Hon fick superfina bedömningar!


Tuffingen Vitöra som bor hos Ligan


Vinnie som blev NOM båda dagarna och är numer Internationell Premier hon med!!


En bild till på Vinnie


10-åriga Faustino som blev Nominerad till panel båda dagarna.


Så underbar!!!

GRATTIS till alla fina resultat och tack alla tvåbeningar och fyrbeningar för sällskapet!!:smile:

Tasskramar

12 kommentarer:

  1. Älskar att läsa din blogg :-)
    STORT Grattis till Hajens IP-titel, en fantastiskt vacker kille.
    Hoppas ni har haft en trevlig helg i Norge?
    Tusen tack för fina bilder på Vinnie, så himla glad för Sandra och hennes skull,otroligt kul.
    STOR Kram till min favvo Texas :-)
    Kram Ing-Marie.
    Ps. Himla tur att man har brorsor, och att dom försöker hjälpa.

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis. Förstår att du vann något fint. Tyvärr jamar ja inte utställningska. Skall se om Google har någon översättning till kattiska. :)

    Tass!

    SvaraRadera
  3. Mjaauuuarn's sååå vackra ♥...Jam & Kram från Oss samt ***Grattis***

    SvaraRadera
  4. SUPERGRATTIS TILL DIG halvbrorsan!!!!
    Och Tack för en skön berättelse från Norge! Och vackra bilder på vackra missar!
    Det skulle vara så roligt om vi kunde träffas på ngn utställning framöver.

    kram kram från Pinkerton, matte o övriga missar tillhörande brollekattfamiljen

    SvaraRadera
  5. Grattis! Nu vet inte bara vi att du är vrålsnyggast utan alla andra också, nu har du det på papper ;)
    Tycker dina brorsor var väldigt påhittiga!

    Slick bakom örat

    SvaraRadera
  6. STORT Grattis och tack för en trevlig helg !
    Kram Inkan och Ligan

    SvaraRadera
  7. Grattis Hajen till IP! Vilka härliga bilder från helgen!

    SvaraRadera
  8. Stort grattis Hajen! Underbara bilder!!

    Kram Molly & Grabbarna med matte Karin

    SvaraRadera
  9. GRATTIS Hajen!! Bra jobbat! Vi förstår att du tog Norge med storm! :-)

    Nosgnuggar från
    Thelma och Flisa

    SvaraRadera
  10. Grattis till ALLAS fina resultat! Jättekul =)
    Kram Maria & co

    SvaraRadera
  11. TACK ALLA för era snälla kommentarer och att ni trodde på mig i norge!!

    Stor tasskram!!

    //Hajen

    SvaraRadera
  12. JätteGrattis till IP-titeln!! :-)

    Stor kram från Toxic, Filip & La Paz med matte.... :-)

    SvaraRadera