tisdag, oktober 06, 2009

Månadens Pussycat - Oktober


......................................................................
Namn: S* Javanette´s Eli (Elvis)
Färg: Brunmaskad (n)
Född: 7 Mars 2009
Ras: Birma (SBI)
......................................................................
Ägare: Helene Snygg med familj, Gävle
Favoritleksak: Hans absoluta favoritleksak medans han bodde hos mig (Anette Schreiber, S*Javanette´s) var ett skosnöre.. Möss och bollar är också roliga att lira med!
Favoritgodis: Elvis älskar inte bara blötmat utan han är även tokig i sitt torrfoder! Det äter han upp i ett nafs, man skulle kunna tro att han är en hund! Och ostkrokar är en riktig delikatess! Dom får tvåbeningarna INTE ha för sig själv minsann.
Uppfödaren om Elvis: Elvis uppfyllde min efterlängtade dröm om en egen kull.
Jag kan ärligt säga att han är den underbaraste katt jag någonsin träffat! (Såklart JAG har ju fött upp honom! :smile:) Han är sååå go och lugn, man får göra nästan vad man vill med honom.
Han vill gärna sova en nära sin tvåbening på natten, gärna kind mot kind. Det har han gjort ända sedan han var 4 veckor gammal.
Elvis har lugnat sig lite men får fortfarande många kattfnatt hos nya matte där han har ett helt hus att springa runt i.
Vi fick ett särskilt band Elvis och jag.. Och ibland funderar jag hur jag klara av att låta honom flytta men som tur är bor han NÄRA och jag har varit kattvakt åt honom flera ggr och träffar honom regelbundet! :smile:


Hejsan! Jag är Elvis!


Det är inte bara skosnören jag älskar!! *gnaga, gnaga*


I den här har jag min rasselmusgömma!


Här passar det väl bra med en sån där riktigt sockersöt bild!


När jag var 6 månader var jag på min första utställning och blev Ex1 och NOM. Jätte kul! :smile:


Får se om man kanske får bli pappa en dag!


Nu får det vara slut-fotat! Elvis is leaving the building..

Foto & Bildtext: T r e k a t t e r

5 kommentarer:

  1. Mjauuu mjauu mjauuu...Ser ju ut som VI ♥...
    Såå söt & som vanligt sååå Läckra foton,kan inte er matte komma & fota oss ;)

    Jam Kram & NosePûssar!!!!

    SvaraRadera
  2. Åhh bilderna blev ju jätte bra!! Särskilt dom när han sitter i hinken :) Vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  3. Åh så fin du var Elvis. Kanonbilder!

    SvaraRadera
  4. Annmi - Våran matte hade kommit med kameran bums om det inte var så att ni bodde så långt ifrån oss :( Men om hon har vägarna förbi någongång.. :)

    Jam och kram!

    S*Javanette´s - Åh vad roligt att du blev nöjd!! :) Han är så fin lille goe Elvis!

    Kramisar från oss alla!

    Nea the Cat - Tusen tack, Nea! :)

    //Tre katter

    SvaraRadera
  5. Vilken liten sötnos! Maskade katter är underbara! :-)

    Hälsar
    Nette

    SvaraRadera