måndag, januari 11, 2010

Zeke-Oliv

Texas och Hajen tror att jag har blivit drabbad av Galnakattsjukan!
När de frossar i sina matkulor så sitter jag ofta bara med en drömsk blick och dreglar i skägget..
Det hela började med röda kidneybönor.. Vilka små godsaker!! :smile:
Brukar stå och skrika när mamsen öppnar burken för att ha med de små raringarna i salladen..
Ännu värre blev det när jag upptäckte ICA:s STORA gröna oliver! :smile: De bara smälter i munnen! När de kommer fram så känner jag genast av lukten och står och pekar med tassen mot munnen så att det inte skall bli några missförstånd om vart de skall läggas..
Min senaste upptäckt är det hårdkokta ägget! Och när jag fick reda på att det är FÅGEL i (förhoppningsvis skata) så blev det bara ännu godare! *slickar mig runt munnen*


Undra vad det mer finns för ljuvligheter i denna värld som jag ännu inte har fått sätta tänderna i..

Hungriga tassar

14 kommentarer:

  1. Hihihi åååh gulligt! Vad sött! Min misse kan smaka på småsaker men ibland är inte ens räkor goda! (?!) En liten bit pepparkaka och kanske salta chips...sen får det va.

    Vi båda älskar Texas, Zeke och hajen!

    Mjaou!

    SvaraRadera
  2. Jag (Flisa) brukar peka med tassen mot munnen när matte har tanter på fikabesök. Jag vill hemskt gärna sätta tänderna i en singoallakaka (en gång stal jag tre stycken men tyckte att hallonsylten var lite seg så den lämnades kvar) eller varför inte en brago? Detta är veckans tips till Hajen - KAKOR!

    Hälsar Kakmonstret i Majorna

    SvaraRadera
  3. *Mjauuhihihi* Såå sött ♥ Jam & Kram från oss!!!

    SvaraRadera
  4. Jag pekar inte mot munnen, jag kliver upp och tar det som jag anser ska tillfalla mig. Bland de mer udda produkterna är svarta Kalamataoliver och Kalles kaviar. Det är kattmums med klass det. Däremot gillar jag inte löjrom.....

    SvaraRadera
  5. Jag hade en katt en gång som var galen i saltgurka! Och Goliath fullständigt älskar gröna bönor :D Det borde du testa!

    SvaraRadera
  6. Men hallå eller Skat-ägg! De kallar jag mobbning på hög nivå!!! :)
    Min ena fyrfotavän älskar Dumlekola och nu senast vill hon ha kex med vitlöksost. Är det normalt eller? :)
    //Skatan

    SvaraRadera
  7. Måste tassa att ni är lite underliga allihopa, hallå hederlig kattmat av bästa kvalité och så lite godsaker ibland. Men människor mat? NEJ TACK! på sin höjd lite korv eller skinka. nä nu får det vara slut på dessa konstiga katt matvaor..

    tassen Dino & Fläckis

    SvaraRadera
  8. Men Zeke är du vegetarian?? Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Hej igen!!

    Måste fråga, hur mkt päls fäller en maine coon om du jämför med ragdoll?

    Trevlig helg, kram Anna Fåfängans Hem!

    SvaraRadera
  10. Ohhh jag måste tipsa finsmakaren att MAJS är riktigt mumsig, jag kan höra matte öppna en majs burk på flera meters håll :)
    Tass*

    SvaraRadera
  11. Anna - Åh så snällt sagt!! ♥
    Matte tycker nog Ragdollen fäller mer än Maine Coonen.. Texas lossar lixom jämt päls medans Hajen och Zeke mest gör det när vinterpälsen skall väck!

    Skat-Ann - Men, vi gillar ju tvåbenta skator! Det är STOR skillnad det :)

    Mister Magou, Flisa,Tina och Athena - Tack, skall genast prova era förslag :)

    Tassar
    //Zeke

    SvaraRadera
  12. Åh snyggingen.
    Kommer du hit snart eller ??

    SvaraRadera
  13. HEI
    DU HAR EN NYDELIG BLOGG:O) OG PUSENE DINE ER SÅ SKJØNNE. ER MEKTIG IMPONERT AV ZEKE SÅ <3 NYDELIG<3

    VENNLIG HILSEN ANITA

    SvaraRadera
  14. Kidneybönor eller ja, de flesta bönor är annars en utmärkta som tassbollar. Men ja måste hålla med om att oliver är sällsynt gott att slicka på.

    Ägg har ja ännu inte provat, de får ja ta tag i!

    Tack för tipset Zeke

    SvaraRadera