söndag, juni 20, 2010

Månadens Pussycat - Juni


......................................................................
Namn: S*Heartwarmers' Lord of Light (Gabriel)
Färg: Cremetabbymaskad (BAL e 21)
Född: 4 April 2009
Ras: Balines
......................................................................
Ägare: Suzanne Rönnberg, Göteborg
Blogg: http://balineser.blogspot.com/
Favoritleksak: Gabriel älskar att apportera, han kommer ofta bärandes på något han vill att man ska kasta åt honom. Favoritleksakerna är orangea leksaksräkor och vita pälsvippor med röda skaft.
Han har en Catit design lekbana som han leker med varje dag. Issy och Lucas har tröttnat för länge sedan men Gabriel tycker fortfarande att det är lika spännande att se bollen rulla i samma bana om och om igen. Han har ett hjärta av guld men är nog inte den smartaste av katter.. :smile:
Favoritgodis: Gilles bondkakor är det absolut godaste han vet och han har väldigt svårt att acceptera att han inte får äta alla kakorna själv. En gång kom jag hem med en jättelåda bondkakor och lilla Gabriel blev så till sig att han ramlade ner från diskbänken när han såg dem.
Matte om Gabriel: Gabriel är nog den snällaste katt jag har träffat, han tycker om alla människor och vill gärna bli buren och kramad av alla. Han tror verkligen väl om alla och är helt övertygad om att alla som ringer på vår dörr är här för att hälsa på honom. Tar någon fram en vippa och vill leka med katterna så sitter Gabriel genast i deras knä, då slipper han springa så mycket och når ändå leksaken emellanåt. Det sägs ibland att Balineser är lite lugnare än andra KAT-4 katter och tittat man på mina tre katter så stämmer det, Gabriel är lite lugnare men ändå en aktiv katt.
När han var liten var han så högröstad att han skrämde sina nya syskon Issy och Lucas men efter några månader slutade han nästan jama helt. Numera mimar han mest och så hör man ett litet "Äh!" ibland. Han älskar att pussas och tvättar gärna såväl gamla bekanta som nykomlingar om han får. Jag har köpt ett par katt-tröjor på skoj och Gabriel älskar att traska omkring i sina kläder. De andra katterna vägrar men lilla Gabriel gick stolt omkring i sin tomtedräkt i timmar i julas och visade upp sig. Han vet att han är omtyckt av de allra flesta som kommer hit och han älskar att höra det.
Han står lägst i rang bland katterna men verkar inte ha något emot det, han är lika glad ändå och älskar Issy helhjärtat trots att hon alltid försöker sno hans mat och aldrig skulle komma på tanken att dela med sig när hon hittat något ätbart. Gabriel har varit väldigt svag för Issy ända sedan första gången han såg henne, han älskar Lucas också men blir fortfarande alldeles till sig över Issy.
Gabriel är mycket sällskaplig och vill alltid vara med vad som än händer, när jag badar sitter han på badkarskanten och trots att han har halkat i vattnet ett par gånger blir han inte rädd utan envisas med att sitta kvar. När jag borstar tänderna sitter han på handfatet och hejar på. Han älskar att vara med och städa, diska och tvätta. På sistone har Gabriel börjat våga vara kvar i samma rum som dammsugaren, man missar ju vad matte gör annars, men helst skulle han nog vilja att jag kastade ut den en gång för alla. På natten sover han alltid i min säng, gärna i hög med syskonen och aldrig i ett annat rum. Hur varmt det än är vill Gabriel ligga tätt, tätt tillsammans med sin flock. :smile:


Hejsan! Jag heter Gabriel och är en Balines! :smile:


Med den här sängkammarblicken kan jag locka till mig både matte och kaka..


Rätt söt va!?


Matte har gett mig klopedikyr! Vad tycks!?


Det gäller att kunna stå riktigt, riktigt BLIXTSTILLA om man skall kunna bli en bra jägare! :smile:


Jag och vippan kommer inte alltid så bra överens.. Den håller inte alltid med om att den har det bättre i min mage..


Hejdå!! :smile:

Foto & Bildtext: T r e k a t t e r

9 kommentarer:

  1. ****Underbar**** Vilka Blå ögon,såå vackra!

    /Jam Kram & NosePûssar från oss!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, helt underbara bilder! Han är SÅ vacker! Det är kul att läsa att det är fler katter än Flisa som älskar kakor. Hon är en riktig kaktjuv så jag tror att hon och Gabriel skulle bli ett bra team.. ;)

    Hälsar
    Nette

    SvaraRadera
  3. Jag gillar hela trion, men Gabriel är det något alldeles, alldeles extra speciellt med♥!
    Fantastiska bilder.

    SvaraRadera
  4. Naw! Där är min lilla sötnos! Vilka fina bilder du fick till trots att Gabriel inte alls ville titta in i kameran. Du är verkligen fantastisk Daniella :)

    SvaraRadera
  5. Stilig kattkille och helt underbara bilder! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Åh älskade Gabriel! <3 Så vacker du är!!
    Och vilka vackra bilder!!!

    Många kramar från Mamma Villemo och gammelmatte Helena

    SvaraRadera
  7. HAHAHAHAHA!!!! Han trillade ner från diskbänken - vansinnigt roligt :)
    Han är verkligen något extra, och man riktigt känner all kärlek han utsrålar!
    Älskar dina katter

    SvaraRadera
  8. Vi smälter av dessa vackra och ljuvliga bilder! Mmm... :-)

    SvaraRadera