söndag, mars 28, 2010

Blötdjur

När mamsen skall duscha försöker jag alltid ta mig in till henne genom att öppna duschdörren.
Idag fick matte nog och lät mig vara med! :smile:

Fascinerad satt jag med mina STORA tefatsögon och stirrade medans det bara öste ner en massa vatten över matte.
Det kom lite på mig med, mest på ryggen - och även lite schampo, men det är inget en vattenälskande Maine Coon bryr sig om!
Jag passade även på att slicka i mig lite levande vatten! Det är det BÄSTA vattnet!


Efteråt kan det dock vara skönt att ligga och softa med en handduk över sig..


Zeke Wan-Kanobi


Det här var ju himla gött, undrar om inte husse ska in snart? Isåfall kunde jag ju passa på och öppna ett katt-spa och låta Texas & Hajen betala DYRA matkulor för att komma in.. :smile:

Ha en skön kväll!

12 kommentarer:

  1. May the force be with you in your quest Zeke!!

    Yoda

    SvaraRadera
  2. Ingrid - Haha! Du är väl för skön, Ingrid!!
    Kram från Zeke!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! :) /Siri, Blueberry O Wildberry

    SvaraRadera
  4. hahahaha...underbar story och kort <3
    Min klompen e allti me i badrummet under dusch, och Majja busan hoppar upp på skänken och öppnar dörren med tassen...dom e för gooooa.
    Kram Mimmi & Co.

    SvaraRadera
  5. En katt som älskar vatten? Var det någon som tappade dig bakom en kattkorg som liten Zeke? Katter skall ju inte gilla vatten heller. :) Men de e mysigt att linda in sig i handdukar, de tycker ja med.

    Nosbuff!

    SvaraRadera
  6. Det ser riktigt mysigt ut att vara inlindad i handdukar som dig. *spinner* Fast duscha vill jag ju inte, även om duschvatten smakar gott.

    SvaraRadera
  7. Underbart ♥ Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  8. Det är UNDERBART att få vara med i duschen... fast EFTERÅT Zeke, du kan ju inte gå in mitt i. Då blir man ju blöt!!

    Fast jag håller med angående levande vatten. Jag gör samma sak. Jag hittade en ny grej häromdagen, där kommer det också mycket levande vatten, mums; http://luddrumpan.blogspot.com/2010/03/udda-stallen-att-dricka-pa.html

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder, klart man ska vara med på riktigt när mamsen duschar!!!
    Härhemma har matte slängt ut vattenfontänen pga Odyzzeuz gräver och badar i den tills allt vatten rinner runt på golvet istället...

    SvaraRadera
  10. Wow, vilka underbara katter på bild!

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder - men vi för vår del är inte så förtjusta i att duscha.
    Men kloklippning och pälsvård går bra.

    Jam & luddiga kramar från Bröderna Bus

    SvaraRadera
  12. Älsklingsgubben så ljuvliga bilder.
    Mååååånga Kramar från din alldeles egna Inka.

    SvaraRadera