söndag, april 27, 2008

Hajens första utställning


Igår var jag på min första utställning!
Det var väldigt spännande. Dock lite ensamt i buren för Texas bestämde sig för att stanna hemma..
Gammelmatte och syrran Sushi var där också! Det var mysigt att träffa dem igen! Sushi blev Ex1 i sin grupp! Bra jobbat!
När det blev min tur sa gammelmatte att det skulle bli lite motstånd. Jag skulle möta två riktiga snyggingar! Jag blev lite nervös då!
Domaren sa massa snälla saker om mig och kallade mig bland annat för "panelkatt"! Han tyckte jag hade en härlig LOOK och att jag var spännande för framtiden! Då blev jag jätte glad!
Det som var så dumt var att det stod fel födelsedatum på min bedömningssedel så domaren trodde jag var en månad äldre! Pinsamt, han måste tyckt att jag var världsliten för min ålder! Hallå, jag är ju bara 16 veckor!
Så när domaren jämförde mig och den andra äldre katten (som han trodde var jämngammal med mig) som sedan blev EX1 var det ju klart att han hade utvecklats mycket mer än mig! Fast det kanske inte hade spelat någon roll.. Jag blev iallafall Ex2! Bättre lycka nästa gång!

Nu skall jag gosa i den nya bädden som matte köpte till oss på utställningen!


Manchester och teddy.. *Myyysigt*


Här kan jag ligga hela dagen!

ps. Min kullbror Sumo var på utställning igår i Sthlm och blev EX1, BOV-T och NOM! Grattis!

Kurr på er alla!

//hAJeN

5 kommentarer:

  1. Värsta mygel :(
    Men det ser ju lite hemskt ut med bilden på Hajen inspärrad i en bur! Känns lite.. jag vet inte, som att gå på Cirkus och se något farligt djur i bur!
    Jag tänker "minkfarm" :)

    SvaraRadera
  2. Grattis Hajen

    Bra jobbat.

    Oj vad söt Hajen har blivit, jag önskar jag kunde få snusa på honom lite. Så söt där han ligger o sover i nya puffen. Vad synd att domaren inte visste åldern. Annars hade han säkert vunnit :-)

    Var Zeke med också?

    Ecco o Java hälsar mjau. De sitter ute o njuter på balkongen just nu.

    Kramar Anette

    SvaraRadera
  3. Hallå brorsan!
    Har du också vilat mycket idag? Jag blev jättetrött av allt ståhej på den där utställningen så nu har jag myst med Fargo hela dagen. Himla fin sovpuff du fick! Min snåla matte sa att jag fick nöja mig med Bamses gamla:((( Tyket - eller hur?
    Kramizar från
    Sumo

    SvaraRadera
  4. Haha, jag trodde rubriken skulle vara:

    "Hajen har åkt i finkan för fyllekörning" :-)

    SvaraRadera
  5. anette - Du är välkommen hit och snusa på mig när du vill hälsar Hajen!
    Zeke var inte med denna gången, men om tre veckor ska han och Hajen till Ulricehamn. Blir spännande! Kram tillbaka!

    Camilla (sumo) - Hej, brorsan! Vila? Vad är det? :)
    Det där med den gamla Bamse-puffen måste du ju göra något åt! Lägg en hårboll på den så måste matte köpa en ny! :) Kram från lilla mig!

    -h- Haha!
    Fortkörningsböter har han iallafall både så det räcker och blir över! :)

    SvaraRadera