fredag, april 24, 2009

Månadens Pussycat - April


......................................................................
Namn: S*Långängens Skimmer (Aslan)
Färg: Creme (e)
Född: 21 November 2007
Ras: Norsk Skogkatt
......................................................................
Ägare: Elin Gustafson, Göteborg
Blogg:
http://nfo-mco.blogspot.com
Favoritleksak: Topz, sugrör, mjölkpaketsflärpar, laserpekaren
Favoritgodis: Vilket kattgodis som helst!
Matte om Aslan: Smart, knäkatt, en riktig pratkvarn, gosigast i världen och alldeles för snäll mot sin ”brorsa” Findus. Sover gärna bredvid mattes huvud om natten. Tycker att det är trevligt att gå ut i sele. Plockas selen fram vet han precis var som är på gång och rusar till dörren. Säger man ”Gooodis” vet han att då är det dags för godis och rasslar man med laserpekaren vet han att det är busdags! :smile:
Aslan älskar höga höjder. Hoppar gärna upp på de övre köksluckorna. Är en hejare på fotboll. Gillar rökt lax och nötfärs, annars gillar han ingenting förrutom kattmat.


Hej allihop! :smile:


Aslan heter jag och är en väldigt gosvänlig skogis!


Kom och gosa med mig matte!


Häftiga ögon jag har va!? Jag brukar låsas att jag kan paralysera rasselmöss med dem! (Men avslöja inget till min "brorsa" för han tror fortfarande att jag är en cool super-katt)


Jag och favorit-pinnen!


Här sitter jag i klätterträdet och ser över mitt revir!


Det var allt från mig! :smile:


Detta är min "brorsa" Findus! Nästa månad kommer ni att få lära känna honom mer! :smile:

Foto & Bildtext: T r e k a t t e r

10 kommentarer:

  1. Mjaowow....Oki...jag är en Sibbe på ett halvår ungefär, men jag är väldigt mogen för min ålder! Tycker jag iaf.
    Alltså ... jag vet att jag är en annan ras och min dumma matte har kastrerat mig och så där men....
    Du var så himla fin och har nästan samma ögonfärgsom mig... får jag chans på dig Aslan ??

    SvaraRadera
  2. Bra bilder och snygga morrhår. *tass*

    SvaraRadera
  3. Ber om ursäkt för min lilla Angelique, hon har visst vårkänslor... hon har tillochmed lämnat ett brev till Aslan på min blogg.
    Hennes mamma är lite lugnare men jag har iof sett henne spana in alla de ståtliga herrarna som har denna sida....

    SvaraRadera
  4. Angelique - Hoppas Aslan läser detta och kan komma med ett bra svar! :)

    Sippo - Ja, inga dåliga morrhår på den där killen :)

    //Tre katter

    SvaraRadera
  5. Jippie... Månadens Pussycat - våran mattes favorit!
    Stilig skogis, men magiska ögon och superfoton.
    tass o kram från brollekattfamiljen

    SvaraRadera
  6. Ojojoj vilken läckerbit!!! Ögonen kan verkligen trollbinda vem som helst!!!
    Snygga foton också!! =)
    Vår hälsningar Maria

    SvaraRadera
  7. Nämen detta har jag missat! Trodde dun skulle säga till mig när du lagt upp bilderna! ;)

    DET ÄR MIN ASLAN! :-D (Bara så ni vet! ;)

    UNDERBARA bilder! Tack så hemskt mycket!!

    SvaraRadera
  8. Svar till Angelique: Ouhhh *rodnar* Tack så hemskt mycket för din uppvaktning (jag läste din blogg) Tyvärr är jag inte särskilt sexuell av mig.. (kulorna är borta) Men vi kan vara kompisar!!??

    *tass och nospuss* /Aslan

    SvaraRadera
  9. Åh jag kan inte sluta titta.... Jättesnygga foton...

    SvaraRadera
  10. Aslans mamma - Vad roligt att du är nöjd! :) Skall skicka dig de andra bilderna sen också!
    Kram matte

    SvaraRadera