måndag, april 06, 2009

Stackars Zeke

Jag mår inte alls bra idag. Jag tror jag har blivit MAGSJUK!
Det värsta är att mamsen säger att det antagligen beror på att jag inte tål de ljuvliga färska räkor som jag åt utav igår.. Det är nämligen andra gången jag kräks efter att jag har ätit räkor. Jag som ÄLSKAR färska räkor! :smile:
Men mamsen är nog lite orolig också för hon håller hela tiden kollen på mig! Men det känns bara tryggt att ha henne nära ifall man plötsligt skulle bli sämre..


Jag har spytt ner både mattor och köksväggar idag.. :smile:


Hajen: Zeke, varför är du så konstig? Kan vi inte leka?


Stör inte den katt som har ont i magen.. *hytter med tassen*


Skall gå och lägga mig i duschen istället.. Där är det svalt och mörkt och jag får vara IFRED från de andra lurv-pellarna! Mår faktiskt riktigt illa nu! :smile:

Hoppas man blir bättre snart..

10 kommentarer:

  1. Stackars Zeke!
    Skickar nospussar o gos o hoppas du känner dig bättre snart gubben.

    / Buffe, Vinnie & deras matte

    SvaraRadera
  2. Stackars Zeke då... men räkor kan ju va luriga inte alla vi fyrbenta som tål dom... en av mattes förra pälsis blev magsjuk varje gång han fick räkor så vi får bara ett par stycken nån gång ibland -suck.../tass pälsbollarna

    SvaraRadera
  3. Buffe & Vinnie - Tror jag är lite bättre nu! Tungan hänger iallafall inte utanför munnen längre.. Men jag är väldigt trött och sover hela tiden!

    Nospuss
    //Zeke

    Christell & pälsbollarna - Skönt att höra att man inte är ensam! Då är det säkert räkorna som är den stora boven!

    Tass tillbaks
    //Zeke

    SvaraRadera
  4. Stackars stackars dig. Så typiskt att det var dom mumsiga räkorna. Är det riktigt säker att det var dom? Din människa kanske luras för att slippa bjussa mer på delikatesserna.

    SvaraRadera
  5. Stackars, stackars Zeke! Krya på dig gubben!

    Buff och puss från

    Molly & Grabbarna med matte

    SvaraRadera
  6. Stackars dig Zeke!
    Brolle: Ja...jag förstår precis hur du känner dig - det händer mig också när jag äter räkor (matte säger att jag äter för fort....och man måste skynda, så ingen annan hinner få något. Krya på dig grabben// tass från Brolle
    Härliga bilder på krasslig snygging!
    Kram o krya på dig hälsningar från övriga brollekattfamiljen

    SvaraRadera
  7. Vi tycker jättesynd om dig Zeke!
    Jag har inte blivit dålig i magen men fått stora sår av en annan mumsig delikatess, nämligen oxkött så nu får vi inget sånt :( Vår mamsen är rädd för att det ska hända igen, så om du har otur blir det inget smaskens för dig heller :(
    Mamsen hälsar att hon också tycker jättesynd om dig.

    Nospussar och uppmuntrande buffar

    /Woddy och huliganen Tarzan

    SvaraRadera
  8. Tack ALLA ni som tänker på mig!!
    Jag är piggare nu och dessutom vrål-hungrig! Fick dock bara 5 stycken torrfoderskulor att börja med. Matte vill se hur min mage reagerar på dem innan jag får fler!

    Tusen nospussar till er alla från mig!!

    //Zeke

    SvaraRadera
  9. Men Zeke, nu får du lova att hålla dig ifrån de där farliga räkorna. De är ändå så små och fåniga!

    Krya på dig!

    Nospussar ifrån Thelma och Flisa

    SvaraRadera
  10. Stackars Zeke-grabben. Inget kul att ha ont i magen och mår illa. Zammy hälsar att duschen är en väldigt bra plats att svalka av sig och få vara ifred!

    Tass och nosgos från Zammy, Mille och deras mams.

    SvaraRadera