tisdag, april 28, 2009

Torsk på möss


Texas här idag! :smile:
Som ni kanske vet så är ju det här med möss ett av mina stora laster här i livet (förutom chips, gos och topz). Men det är ENDAST två sorters möss som duger för mig - Den mjuka Leopardmusen eller den rasslande Buffelmusen. Och förstå vad jag älskar dem!:smile: Jag biter aldrig sönder dem utan går bara runt och bär på dem försiktigt i munnen. Jag ligger heller aldrig längre bort ifrån dem än att jag kan ingripa ifall Zeke eller Hajen kommer.. Jag brukar även prata och kurra till dem trots att jag aldrig får något svar..
För ganska länge sedan försvann tyvärr Leopardmusen under mystiska omständigheter.. Så under lång tid har det bara varit jag och Buffelmusen:

Photobucket
Du och jag, Buffelmusen!

Photobucket
Det Zlatan gör med en boll, det gör jag med en mus..

Förr tog det inte längre tid än en halvtimme innan jag lekt Buffelmusen under soffan - men nu undviker jag att leka nära ställen där jag vet att den kan komma bort.
Ibland är matte med oss och då brukar vi leka "Apport". Jag vinner alltid!:smile:

Förra veckan när matte var och handlade mat åt oss på Stork Zoo i Göteborg så skulle hon precis betala när hon såg något igenkännande vid kassan - LEOPARDMUSEN!!!! Tänk vad han måste ha varit vilsen och rädd länge och stannat där i hopp om att bli hittad! Mamsen tog såklart med honom hem igen! Gissa om jag blev lycklig!!:smile:

Photobucket
Jag är så glad över att du är tillbaka, muskompis!

Photobucket
Nu skall vi leka som aldrig förr!

Photobucket
Mamsen, jag kan inte bestämma mig för vilken av dom jag tycker bäst om..

Photobucket
*gruppbild*
Texas: Kolla in i kameran nu, musgrabbar!

Tassar från

16 kommentarer:

  1. vad skönt att mamsen hittade Leopardmusen i affären!! =)
    Men om jag vore du så skulle jag undra hur den kom dit....Hajen kanske........
    // Loketoke

    SvaraRadera
  2. Men hur i hela friden kom leopardmusen till affären?? Om man kunde prata med den så hade den nog berättat en spännande historia! Bara inte leopardmusens tvillingbror dyker upp också, då blir det rörigt! ;-)

    Här hemma föredrar vi skrammelmöss, det blir liksom lite mer schwungfullt med lite skrammel! :-)

    Nosgnuggar ifrån tjejerna i Majorna

    SvaraRadera
  3. *pust* Vilken tur att leopardis kom till rätta igen. Du får jama allvar med honom så han inte springer bort igen. Måste jama att du verkar ta väl hand om dina muskompisar. Bara det är en motsägelse i sig. Katt+mus=sant? *funderar*
    Du är verkligen en god katt, ända ut i morrhåren.

    SvaraRadera
  4. Jösses vad söt han är! Nospussar till grabben!

    SvaraRadera
  5. Findus här: Jag älskar ockxå sånadär möss! Här hemma har vi ca 4 st leopardmöss och dubbelt så många rasselmöss! (Att vi har så många beror på att de brukar "försvinna" så ofta...)

    SvaraRadera
  6. Tillemora´s - Den där Hajen ja! Skulle inte förvåna mig om han har en stor tjock räv bakom örat.. eller fler försvunna möss..

    Thelma och Flisa - Buffelmusen har skrammel i sig. Men inte Leopardmusen. Konstigt att man kan bli förälskad i två så totalt olika möss!
    (ps. Det ligger faktiskt en tvillingbror i byrålådan som reserv! Men säg inget till Texas! //Matte)

    Sippo - Tack Sippo!! Du är snäll du! :) Matte säger alltid att jag är en hund fångad i en kattkropp. Kanske ligger något i det! :)

    mooch - Man tackar! :)
    *kurr kurr*

    Findus - Jag har ju lärt mig nu att man skall undvika springan under möblerna! Den äter upp möss levande! Kanske kattpojkar också *rys*

    //Texas - Musens bästa vän

    SvaraRadera
  7. Vackra Vackra kisse Texas - vilken mumsig kille du är!//Kram från Lena
    Här hemma ratar vi leopardmöss (matte har köpt dem - hon tror säkert att det är bengaler)
    Och du Texas: jag är torsk på torsk...då klättrar jag uppför mattes ben innan hon satt ner den// tass från Brolle

    SvaraRadera
  8. Hehe gripande berättelse. Jag vill också lära mig fånga möss ;) Mjau från lilla Elton

    SvaraRadera
  9. Här hemma är det dåligt med mössen för det är bara en som duger och den försvinner alltid, matte tror den flyr för att vi ibland är lite tuffa mot den.
    Nosis från Athena & Angelique

    SvaraRadera
  10. Åh du e katt med stil ser ja. Väldigt snygg leopardmus om jag får jama. Väldigt trendig.

    SvaraRadera
  11. JAG HAR FLERA MÖSS,MEN MINA HUNDAR TUGGAG SÖNDER DOM...VAD SKA JAG GÖRA??? ÄLSKAR MINA HUNDAR(ÄVEN OM JAG VET ATT MAN INTE SKA GRRR...)

    SvaraRadera
  12. Åh va härlig han är !!! :) SÅÅÅ söt!!! :)

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder på Texas!!


    Tass & nospuss från Filip & gänget

    SvaraRadera
  14. Härligt att matte hittade musen igen! :-)

    Underbara bilder på snyggingen Texas!

    Puss!

    //Molly & Grabbarna

    SvaraRadera
  15. En sån favorit mus har jag med, men jag är inte så rädd om den som du så nu börjar pälsen falla av den. Matte har lovat att fixa ny päls åt min favorit mus när tiden kommer för det.

    SvaraRadera
  16. Haha, min natt lös upp här bakom skärmen när jag läste detta inlägget!
    Så sött, min lilla Agust har en grå liten mus som han älskar, vi får gå på musjakt här hemma ganska ofta vi!

    SvaraRadera